Wat vrouwen willen en wat mannen geven

Als je als man Valentijn ook te commercieel vindt, dan zul je vast niet de enige zijn. En als je als man nog steeds rozen koopt voor je vrouw, dan ben je ook niet de enige. In de week van Valentijn worden rond de 100 miljoen rozen geveild in Nederland bij bloemveiling FloraHolland, wat met een gemiddelde bos van 20 rozen, neerkomt op 5 miljoenen boeketten rozen. Ook al zegt men er niets aan te doen, het blijkt dat het gros van de mannen toch (wel of niet toegevend) rozen koopt voor zijn geliefde. Maar is de vrouw anno 2014 nog wel tevreden met een ‘minder’ originele bos rozen op deze ‘te’ commerciële dag?

Valentijnsdag of Valentijn?

Je kunt je geliefde overladen met cadeaus op Valentijnsdag en in een volgepropt restaurant binnen 1,5 uur naar buiten worden gewerkt. Is het echter niet beter om het hele jaar door de liefde te vieren en te vereren? Op 14 januari zou je ook eens uit eten kunnen gaan of thuis kunnen komen met een bloemetje. Want liefde voor je man of vrouw moet er toch eigenlijk altijd zijn? Valentijnsdag zou dan gewoon Valentijn moeten heten, met het hele jaar door koppels die met elkaar uit eten gaan en elkaar verrassen. Of past dit niet meer in ons drukke schema van 2014 en hebben we echt maar één dag in het jaar waarop we een automatische herinnering in onze agenda hebben staan om een cadeau te kopen?

’’We zien ieder jaar steeds meer boeketten met hartjes en knuffels het hele jaar door verstuurd worden. Echter blijven rozen op Valentijnsdag toch de favoriet van miljoenen vrouwen. Daarbij is er ook nog een andere verschuiving te zien; single Nederland stuurt ook steeds vaker bloemen om hun beste vriend of vriendin te verrassen. Een boeketje doet het namelijk altijd goed.’’ – Thomas, deBloemist.nl

Wat mannen geven

Wat mannen geven is eigenlijk heel kort samen te vatten. Veel mannen komen niet verder dan bloemen, parfum, een sierraad, lingerie, een etentje of als de crisis niet te hard is toegeslagen, een weekendje weg. Daar staan ze dan lang voor in de rij bij de bloemist, nog even snel na het werk voordat ze naar huis rijden. Toch zijn er nog veel ergere cadeaus dan het ouderwetse bloemetje. Een strijkijzer, of nog erger; een dieetboek of anti-rimpelcrème. Dan kun je inderdaad beter op ‘safe’ spelen.

Aandacht en huishoudelijke hulp gevraagd

Vrouwen willen dat er ‘echt’ aan ze wordt gedacht, zonder automatische agenda herinnering en zonder een commerciële verplichte dag. Aandacht is het toverwoord voor het ‘oh zo drukke’ 2014. Liefdevolle aandacht, zonder studiosport op de buis, werklaptop op schoot of een schoonmoeder op de bank. Het gaat niet om het cadeau, maar om romantische aandacht, een beleving, een blijvende herinnering. En niet alleen op Valentijnsdag.

Als je vrouwen vraagt wat ze van mannen willen, dan ligt frustratie van huishoudelijke hulp ook vaak op het puntje van hun tong. Geen vuile sokken door het huis, een vetvrij gasfornuis, niet drie keer dezelfde vraag te hoeven beantwoorden, niet de enige zijn die de stofzuiger uit de kast pakt en… ondanks de vrouw zegt niets te hoeven met Valentijn toch een bloemetje krijgen. Vrouwen zijn ingewikkeld, of vragen ze eigenlijk toch heel eenvoudige dingen?

 

Vrouwendag

Je hoort nauwelijks mannen op de dag na Valentijn roddelen over cadeaus, terwijl vrouwen direct met hun vriendinnen zullen delen wat ze van hun geliefde hebben gehad. Als een vrouw als enige van haar vriendinnengroep een bos met 30 rozen heeft gehad, zal ze met trots vertellen hoe lief haar Valentijn is. Als ze als enige niets heeft gehad, dan heb je een teleurgestelde vrouw op de bank zitten. Koop dus toch net zoals 5 miljoen anderen een bos rozen ook al hoeft ze niets. Een bos rozen blijft bij vrouwen ‘altijd goed’. Zeker als je ze naar haar werk stuurt, waar collega’s meteen zien dat zij degene is die wel iets voor Valentijnsdag heeft gekregen. Inspelen op gevoelens, emoties en vooral, op haar jaloezie.

 

Het mag dan allemaal wat generaliserend zijn, maar van een beetje meer aandacht, huishoudelijke hulp en toch dat ouderwetse bloemetje waar ze mee kan pronken op haar werk of bij vriendinnen, worden veel vrouwen blij. Moeilijk hoeft het dus niet te zijn.


 

Reageer








deBloemist.nl is een bedrijf gespecialiseerd in de verkoop via internet, zowel aan bedrijven als aan particulieren. Op onze internet winkels kunt u een groot aantal cadeaus vinden van zeer goede kwaliteit, waaronder bloemen, boeketten, wijn, ballonnen en pluche knuffels. Deze producten worden door onze koerier bezorgd door heel de Benelux.

Blog
Geuren en kleuren - waarom ruiken bloemen
lees meer
14 februari - Valentijnsdag - we hebben meer liefde nodig
lees meer
Bont tulpenboeket, een boeket om de boel wakker te schudden
lees meer
Bekijk alle blogberichten
Archief